Firma STILL Polska wprowadza na rynek wózek widłowy RX 70 Hybrid drugiej generacji. Nowy model maszyny, która spopularyzowała napęd hybrydowy w intralogistyce jest jeszcze bardziej ekologiczny i wydajny niż poprzednik.
Premiera wózka widłowego RH 70 Hybrid związana jest z zapoczątkowaniem przez firmę STILL akcji „Mission: 0 Emission”, mającej na celu ograniczanie emisji zanieczyszczeń w przemyśle i logistyce. W ramach tego projektu, promowane będą dobre praktyki oraz produkty sprzyjające ekologicznemu transportowi wewnętrznemu. Pierwszy z nich – nowy wózek RX 70, wyróżniają przede wszystkim usprawnienia przekładające się na zwiększenie wydajności maszyny – pompa hydrauliczna pozwalająca na szybsze przemieszczanie wideł oraz nowy falownik, dzięki któremu znacznie zmniejszono straty towarzyszące zmianie prądu. Efektem wprowadzenia tych modyfikacji jest wzrost prędkości podnoszenia masztu do 0,51 m/s oraz ograniczenie zużycia paliwa o 0,2 l/h. Do zmniejszenia spalania przyczynia się również poszerzenie zakresu zastosowania odzyskanej energii kinetycznej. Jest ona wykorzystywana do pracy układów hydraulicznych oraz jako dodatkowe źródło mocy w procesie przyspieszania i podczas ruszania.
Wózek widłowy RH 70 Hybrid 2 – Ergonomia
Kluczowym usprawnieniem w zakresie ergonomii jest nowa koncepcja masztu. Dzięki zmianom konstrukcyjnym – węższemu profilowi i nisko umieszczonym siłownikom, znacząco wzrósł poziom stabilności oraz widoczności przez maszt. Pole widzenia operatora RX 70 Hybrid 2 zwiększyło się nawet o 55%, zaś obszar „ślepego” punktu zmniejszył się o 23% (dane dla modelu HiLo). Z myślą o komforcie i bezpieczeństwie pracy, pojazd wyposażono w ułatwiający wsiadanie do wózka szeroki stopień z warstwą antypoślizgową. Ograniczono również poziom hałasu w kabinie i drgania przenoszone na operatora.