W 10. rocznicę wprowadzenia na rynek wózka spalinowego RX 70 22/35, firma STILL przedstawiła nową wersję modelu. Udoskonalenie projektu objęło zwiększenie liczby dostępnych wariantów, ulepszenie parametrów jezdnych i zapewnienie jeszcze większej mocy.
W porównaniu ze swoim poprzednikiem, zaprezentowany na targach CeMAT 2016 pojazd wyróżnia się licznymi usprawnieniami w zakresie stabilności, wydatkowania energii oraz szeroko pojętej ergonomii pracy. Bez zmian pozostaje jednak cel przyświecający projektantom typoszeregu RX 70 – stworzenie wózków, gwarantujących wydajną pracę bez względu na nawierzchnię oraz zapewniających maksymalny komfort operatorowi i minimalne obciążenia środowiska.
Niewielka maszyna dużej mocy
Linia wózków spalinowych STILL o udźwigu do 3,5 tony zawsze charakteryzowała się kompaktowymi rozmiarami i optymalnym wykorzystaniem pobieranej energii. Aby zapewnić jeszcze lepsze przystosowanie do pracy, ofertę poszerzono o pojazdy o maksymalnym obciążeniu na poziomie 2,0 t. Modele typoszeregu osiągają prędkość do 21 km/h oraz szybkość pionowych przemieszczeń wideł do 0,6 m/s. Nowe układy napędu hybrydowego gwarantują dużą moc, dzięki której wózki mogą pokonywać wzniesienia z niespotykaną dotąd łatwością. RX 70 20/35 są przy tym najwydajniejszymi maszynami w swojej klasie ze spalaniem wynoszącym około 2,5 l/h.
Kabina na miarę potrzeb
Szczególną uwagę zwrócono także na dalsze zwiększanie komfortu pracy operatora. Do kabiny prowadzi szeroki stopień, a niemal każdy element jej wnętrza można dopasować do indywidualnych preferencji. Wielostopniowa regulacja fotela oraz możliwość wyboru jednego spośród trzech układów sterowania (fingertip, joystick4plus, minidźwignie) gwarantuje komfort i zachowanie prawidłowej postawy podczas pracy. Zadbano także o doskonałą widoczność przez widły oraz dookoła pojazdu. Nie bez znaczenia dla bezpieczeństwa pozostaje przeciwwaga nowego typu, zapewniająca niskie położenie punktu ciężkości oraz ponadprzeciętną stabilność.