Gaz ziemny jako paliwo zaczął być wykorzystywany na szeroką skalę w dziewiętnastym wieku. Początkowo gaz ziemny był wykorzystywany jako paliwo do lamp gazowych. Dziś gaz służy głównie do zasilania kuchenek gazowych oraz do ogrzewania mieszkań.
Inną gałęzią gospodarki gdzie w Polsce szeroko wykorzystywany jest gaz ziemny to paliwo napędzające samochody. Instalacje gazowe, które pozwalają na zmianę wykorzystywanego paliwa z benzyny lub oleju napędowego na gaz ziemny można założyć praktycznie w każdym większym warsztacie samochodowym.
Obecnie coraz to rosnące ceny paliw płynnych i stałych, co raz częściej zmuszają przeciętnego Kowalskiego do szukania innych rozwiązań. Na zachodzie szeroko rozwinięte budownictwo pasywne doprowadziło do znacznych obniżeń cen za ogrzewanie (praktycznie brak ogrzewania w budownictwie pasywnym rekompensuje wyższe koszty budowy). W Polsce obecnie również rośnie świadomość budownictwa taniego, to nie znaczy żeby tanio wybudować, ale żeby obiekt był tani w utrzymaniu. Firmy produkujące płyty warstwowe otrzymują co raz to więcej zapytań o „domy z płyty warstwowej”. Płyta obornicka świetnie nadaje się na tanie i szybkie budowanie domów i obiektów przemysłowych – więcej informacji można uzyskać na stronach producentów płyt warstwowych.
Jednym z najważniejszych impulsów jakim kierują się kierowcy przy wyborze zmiany rodzaju paliwa są stale rosnące ceny benzyny, w roku dwutysięcznym jedenastym cena za litr Pb95 ma wynieść ponad pięć złoty. Ceny gazu pozostają wciąż na poziomie około dwóch złotych za litr jest to więc niemal połowa ceny benzyny. Montaż takiej instalacji gazowej do samochodu można spokojnie zastosować do auta nowego jak i auta używanego.
Niektórzy sceptycy twierdzą, że po założeniu instalacji gazowej samochód znacznie traci swą pierwotną moc i silnik szybciej się zużywa. Jeśli chodzi o utratę mocy to najczęściej bazuje ona w około 10 – 15 procentach początkowej mocy. Drugie stwierdzenie jest natomiast mitem. Od lat prowadzi się badania nad wpływem LPG na silniki samochodowe i nie zauważono zmian odbiegających od normy. Poprawnie założona instalacja LPG nie zmienia jakości i komfortu jazdy.
Kierowcy oprócz ceny gazu kierują się często ekologią. Samochód wyposażony w instalację LPG jest bardziej przyjazny środowisku. LPG to w pełni ekologiczne paliwo. Gaz jaki jest spalany w silniku jest spalany całkowicie i nie pozostają po nim żadne szkodliwe opary. Do atmosfery nie przedostaje się benzen, siarka i ołów, co ma miejsce podczas spalania benzyny. Unia Europejska nakłada limity na wydalanie toksycznych oparów podczas procesu spalania paliw.
Przy spalaniu gazu nie ma mowy o wydalaniu toksycznych oparów więc LPG jest promowane przez UE jako ekologiczne paliwo. Polska przez lata była na drugim miejscu jeśli chodzi o ilość aut z instalacją LPG. Pierwsze miejsce zajmowały Włochy. Jednak gdzieś tak od około roku 2004 liczba aut z LPG w Polsce znacznie przekroczyła liczbę aut włoskich. Inne kraje europejskie raczej nie stosują paliwa LPG na szeroką skalę. W Polsce na gaz jeździ prawie dwa miliony samochodów podczas gdy w Niemczech tych samochodów jest zaledwie niewiele ponad sto tysięcy.
Kraje Unii Europejskiej zachęcają swoich obywateli do zakładania instalacji LPG w samochodach, głównie ze względu na ekologiczne właściwości LPG. Zachodni kierowcy jednak niechętnie przechodzą na ten rodzaj paliwa, za główną przyczynę można uznać niechęć i uleganie stereotypom o słabszej mocy silnika i szybszym jego zużyciu. Przy obecnej generacji instalacji nie ma praktycznie żadnych różnic jeśli chodzi o eksploatację silnika zasilanego paliwem LPG. Polscy kierowcy wiedzą to od dawna i z wielką chęcią instalują LPG w swoich samochodach. Polska dzięki nim zaczyna mieć opinię kraju dbającego o ekologię w bardzo szerokim zakresie.